Співпраця з батьками - запорука успіху у вихованні

Підтримуйте дитяче прагнення бути хорошим, бережіть його як найтонший порух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрість батьківської влади на деспотичне самодурство.
В. Сухомлинський
  Умовою успішної виховної діяльності з ліцеїстами є співробітництво вихователя з батьками, адже родина впливала і продовжує значно впливати на процес розвитку особистості дитини.
Зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу - це важлива й відповідальна задача кожного вихователя.
   Рішення даної задачі відбувається завдяки таким напрямкам діяльності вихователя з батьками:
- вивчення родин ліцеїстів;
- педагогічна освіта батьків;
- забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні батьківських зборів, виховних заходів;
- педагогічне управління діяльністю батьківського комітету групи;
- індивідуальна робота з батьками;
- інформування батьків про хід і результати навчання, виховання дітей.
    Робота в кожному з перерахованих напрямів складається з певної сукупності форм і способів діяльності. Їх вибір обумовлений цілями й задачами виховної роботи, особистісними та професійними особливостями кожного вихователя, своєрідністю складу навчальної групи та їхніх батьків, тенденціями розвитку виховних відносин у класному колективі.
  Знайомлячись з першокурсниками, в обов’язковому порядку здійснюю вивчення родин вихованців. Це дозволяє мені більше довідатись про дітей та їхніх батьків, зрозуміти стиль життя родин.      Відбувається ця робота завдяки таким формам роботи, як вивчення особових справ ліцеїстів, складання банку даних батьків, індивідуальним бесідам з батьками, проведення діагностичної роботи з ліцеїстами та їхніми батьками. Створена програма по роботі з батьками.
     Під час проведення батьківських зборів, семінарів-практикумів, тренінгових занять, «круглих столів» для батьків практикую поєднувати власні виступи з певної теми, супроводжуючи їх мультимедійними презентаціями та відеоматеріалами, а також залучаю батьків до обговорення питань з метою обміну досвідом виховання дітей у родині.
     Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу здійснюю за допомогою включення їх у різні види взаємодії: проведення родинних свят, допомога в ремонтних роботах й естетичному оформлені кабінету.
   Педагогічне управління діяльністю батьківського комітету групи  відбувається в таких пунктах плану виховної роботи: вибори батьківського комітету, представника до батьківської ради ліцею, допомога у плануванні й організації його діяльності.
   Індивідуальна робота з батьками дозволяє встановити безпосередній контакт із кожним членом родини, домогтись більшого взаєморозуміння в пошуку шляхів розвивального впливу на особистість дитини. Інформування батьків про хід і результати навчання й виховання здійснюю за допомогою тематичних і підсумкових батьківських зборів, індивідуальних бесід, перевірки щоденників ліцеїстів та щотижневе виставлення оцінок.


Комментариев нет:

Отправить комментарий