Все для дітей і заради дітей

Пам'ятайте, що перед тим, як взятися за виховання людини, треба самому зробитися людиною; треба, щоб у вас самих склався той взірець, який повинна наслідувати дитина.
         Жан  Жак Руссо                      
     Оцінюючи роль колективу у вихованні особистості, значення колективізму як риси особистості, слід мати на увазі, що «ніякі благородні цілі ніколи не були досягнуті без об'єднання людей на певних засадах (безперечно, це не стосується творчості, морального вибору тощо). Отже, ми не можемо відкидати все краще, що стосувалося колективістського виховання: вироблення навичок взаємодії і взаємодопомоги, свідомої дисципліни як поваги до інших, до суспільства, вміння рахуватися з нормами життя. Без цього неможливо виховати свідомого громадянина, повноцінного члена суспільства».
   Дитячий колектив — об'єднання дітей, згуртованих спільною корисною діяльністю.
     В нашому навчальному закладі дітей об’єднує спорт, навчання, проживання в гуртожитку, спільна праця, громадська робота, творчість.  
   Характерними рисами учнівського колективу в ліцеї-інтернаті є суспільно значуща мета, щоденна спільна діяльність, спрямована на  досягнення спортивних вершин та здобуття гарної освіти, наявність органів самоврядування, встановлення певних психологічних стосунків між його членами.
   Організовуючи виховну діяльність у навчальній групі, основну увагу приділяю особистості кожної дитини, допомагаю і підтримую вихованців у їхньому саморозвитку, самовихованні, намагаюся поєднувати уміння вихователя, соціального педагога, практичного психолога, наставника, старшого товариша, здатного зрозуміти і підтримати дитину у будь-якій ситуації.
       Професіоналізм вихователя полягає в оволодінні цілою низкою технологій і вмілим їх використанням, а його діяльність насичена педагогічною творчістю і не може бути обмежена рамками.
    Перед кожним вихователем в ліцеї-інтернаті постає важливе завдання — сформувати надійний актив, який став би його помічником в усіх справах групи, виявив би належну активність у роботі, був би взірцем для інших у навчанні, спорті, праці й поведінці. Актив колективу — це передусім члени органів самоврядування (ядро активу), а також рядові члени колективу. 
    Виховання – це творчість, це найвища коштовність, про яку класний керівник повинен постійно дбати. А його праця – стежина, по якій людина піднімається до вершин морального благородства.
    Складний процес виховання здійснюється за допомогою різноманітних форм роботи, вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей дітей.
    Мною була створена програма виховної роботи з ліцеїстами І-ІІ курсів «Майстерня успіху» з метою здійснення всебічного та гармонійного розвитку ліцеїстів.
   Виховна система групи – це спосіб організації життєдіяльності та виховання, що становить цілісну й упорядковану сукупність взаємодіючих компонентів і сприяє розвитку особистості та колективу. 
   Виховна година - це та сама «клітинка» виховного процесу, що дає змогу мені та кожному з вихователів знайти час для спілкування з вихованцями, відкрито проголосити й висвітити заплановане ставлення до певних цінностей, зробити виховний вплив систематичним і регулярним, а сам процес виховання — не хаотичним і випадковим, а керованим і цілеспрямованим.
Найбільш поширена форма проведення виховних годин – години спілкування. Це планомірна розмова з метою висловлювання думок по заданій темі. Переважно думки співпадають, доповнюють, аргументують, виділяють якісь елементи і, навпаки, систематизують і узагальнюють все сказане.
    В цьому навчальному році найбільш вдалими були години спілкування на теми: «Здорова родина – багата країна», «Я – учасник дорожнього руху», «Мобільні телефони: користь і шкода».
     Крім годин спілкування, використовую й інші форми проведення виховних годин: бесіди за «круглим столом», тренінгові заняття, вікторини, екскурсії, свята, диспути, усні журнали.
    Найбільш вдалими та ефективними із проведених вважаю такі: диспут «Шкідливі звички чи життя в своє задоволення», ділова гра «Ключі від здоров’я», вікторина «Новорічний калейдоскоп». Здебільшого це сценарії авторські, цікаві і змістовні.
    Під час проведення виховних годин враховую всі напрямки виховної діяльності: національно-патріотичне, морально-етичне, правове, екологічне, художньо-естетичне виховання
        Фізичним вихованням наших ліцеїстів займаються професіонали – вчителі з видів спорту.
       Дуже важливо, щоб в потоці щоденних турбот ми не втратили своїх вихованців. Ми повинні піднятися до розуміння, що кожна дитина, кожен ліцеїст - це особистість, яку ми повинні зрозуміти, відчути серцем, підтримати в разі необхідності.
    



Комментариев нет:

Отправить комментарий